2008-02-09

Stegräknarerekord

Idag har vi varit ute på promenad. En lång promenad. Stegräknarerekord: 22 500 steg (jag har säkert gått längre någon annan gång, men inte med min stegräknare). Vi började med att gå till Brugg och fortsatte sedan upp till Habsburg. M har länge velat se slottet som vi nästan (men bara nästan) ser från vår balkong. Jag var ju i Habsburg igår, men då med cykel och aldrig uppe vid själva slottet.

Vi tänkte fika i slottet som har en restaurang, men den var stängd eftersom det är skollov här nu. Som tur var hade vi med oss varsin banan och lite choklad så vi kunde fika lite på borggården i alla fall.

Sedan fortsatte vi till Bad Schinznach. Därifrån följde vi Aare tillbaka till Brugg där vi åt lite innan vi gick hem igen. Väl hemma njöt vi av det fantastiska vädret med varsin kopp te på balkongen. Eftersom vi inte har fått tag i några balkongmöbler ännu fick vi använda en vanlig stol som bord, men det gick också bra. Jätteskönt! Nere på gården spelade några barn bordtennis (här finns det pingisbord i sten lite överallt utomhus) och det känns som att det är vår i luften. Snödropparna har blommat länge och igår såg jag några krokusar för första gången i år.

Ännu en skön dag med andra ord!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!

Låter ju helt underbart! Ni börjar ju t o m få vår. Här är det bara grått och trist.

Ulrika sa...

Ja, det är verkligen underbart. Men norrlänning som jag är skulle jag lika gärna ha ett par decimeter snö och några minusgrader - och sol! - som det här vårvädret. Det är ju trots allt "bara" februari. Men härligt är det!

Anonym sa...

Det är bra att promenera, Johan gick i dag 2 timmar längs Elbe utan att få en kopp kaffe! (tillsammans med en kvinna från kyrkan som inte drack kaffe, mystiskt!) I dag har vi spelatMozart och Tchaikovsky med unga solister t.ex Anna som är syster till viola lucia Sophia. Rysligt vackert även jag kan spela vackert nurförtiden. Jenny visade racerbilar på mötet och talade om att vara i depån. Vi saknar dig på labbet och behöver nån som kan producera massa protein och kristaller. Torsten