2008-02-05

Februaripromenad

Idag har jag varit ute på promenad. Jag började med att gå upp på Bruggerberget och till en av utsiktplatserna där. Så här såg det ut där (Klicka på bilderna om du vill se detaljerna lite bättre):


Sedan fortsatte jag min vandring ner mot Brugg. På vägen gick jag förbi den här stugan. I stort sett varje Gemeinde här har en egen skogsstuga som Gemeindeinvånarna kan hyra för fester och annat. Vid stugan finns det en grillplats. När vi har gått förbi sådana här stugor på helgerna har det alltid varit något på gång där.

En liten stund senare hittade jag ännu en utsiktsplats. Därifrån har man en fin utsikt över Brugg med Alperna i bakgrunden.


För att hitta rätt finns det olika skyltar i skogen. De gula är vandringsledsskyltarna och de i trä är namnen på skogsvägarna.

När vandringslederna går igenom bebyggelse är det inte ovanligt att de gula pilarna är målade på husväggarna.


Efter en sådan lång promenad för mig och en arbetsdag för M är det dags att äta schweizisk mat, Laucheintopf. Vi får se hur det smakar. Om det inte är så gott har vi i alla fall några semlor att se fram emot - det är ju trots allt fettisdag idag. (Uppdatering: det var gott!)

Inga kommentarer: