2008-02-12

Gardiner

Det har tagit lång tid, men igår sydde jag fast den sista plastploppen så nu är alla gardiner färdigsydda. Så här blev det.

Först två bilder på vardagsrummet. Eftersom vi har skenor längs med hela taket ovanför fönstrena kan man flytta panelgardinerna efter tycke och smak. För tillfället har vi dem mest som på bilden nedan så att vi lätt kommer ut på balkongen. Tyget räckte även till en duk.


I sovrummet blev det så här:


Gäst-/arbetsrummet har fått en matchande kudde och lampskärm. Jag funderar på att rama in några överblivna tygbitar också och sätta upp på de vita väggarna. Vi får se...


Till sist matplatsen, där vi har haft gardiner ganska länge nu (se här).


Skönt att det äntligen är klart!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint det blev! Du har fingrar för det där. Själv, som sagt, 3:a i syslöjd...

Kramar

Camilla

Ulrika sa...

Tack tack! Dock ska du veta att jag inte är så superbra på sånt här med gardiner. Mycket funderande och mätande har det blivit. Men till slut fick jag till det ganska bra. :-) Jag är säker på att du också skulle klara det minst lika bra.

Anonym sa...

Snyggt syrran! Jag gillar verkligen de röda längderna. Puss puss / Karin

Ulrika sa...

Tack så mycket!

Ja, de röda längerna blev bra! Först, när jag bara hade sytt de röda blev det lite för rött, men med de mönstrade till blev det jättebra (tycker i alla fall vi).