2008-02-22

En vecka i snabba drag

Nu är det mer än en vecka sedan jag sist skrev ett riktigt inlägg här. Därför blir det en liten sammanfattning av den senaste veckan här.

I fredags, för en vecka sedan, var jag i Eherendingen hos J i min tyskagrupp. Hon fyller år nu på söndag och bjöd in hela tyskagruppen på middag i fredags. Det var en trevlig kväll med god mat och gott sällskap. Dock blev det sent så i lördags var jag ganska seg och vi tog det lugnt mest hela dagen.

Sedan har veckan rullat på som vanligt. Förutom tyskan har jag hunnit med en trevlig eftermiddag med fika och promenad i solen tillsammans med A och hennes baby, en kvälls planerande av vår skidsemester i mars,
vi har haft middagsgäster (pastorn i kyrkan jag går till, hans fru och deras dotter - av dem fick vi det vackra arrangemanget till vänster), jag har bakat bröd och spelat Carcassonne med N en eftermiddag (jag förlorade med några ynka poäng) och ikväll är det åter igen dags för orkesterrepetition i Würenlingen.

Ja, en helt "vanlig" vecka med andra ord. För M har det också varit en vanlig vecka med jobb. I onsdags tog deras stråltid äntligen slut (de fick extratid så totalt var det nästan 2½ vecka!) så nu jobbar han som vanligt. Men den här stråltiden var inte så betungande - knappt några sena nätter alls. Skönt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kära syster. Jag är glad att du verkar må bra. Är så stressad just nu så jag inte hunnit höra av mig. Hoppas det blir lugnare efter sökningarna som börjar på måndag =) Då ska jag bli duktig på skype ;P Stor kram//Magdalena

Anonym sa...

Hej Ulrika. Ja, det verkar som att du har fullt upp, roligt att höra. Vad kul att du verkligen spelar i orkester igen, jag har nästan lite lust att börja med det jag också. Hälsa Matts och sköt om er!! Kramar / Karin