2009-03-10

Slutet närmar sig

Jag har inte skrivit någonting om det här tidigare, men nu är det dags. Slutet för vår vistelse här i Schweiz och därmed också för just den här bloggen närmar sig. Det har blivit mer och mer konkret de senaste veckorna. M har nämligen fått ett kanonjobb i Lund så i sommar går flyttlasset norrut, till södra Sverige!

Vår lägenhet är uppsagd, flyttfirma kontaktad och tankarna har så smått börjat snurra: vad ska med och vad ska lämnas kvar, vem är intresserad av att till ett mycket reducerat pris köpa våra möbler, när ska vi boka hemresan och inte minst av allt var ska vi bo sedan?

Många lösa trådar, men ändå mycket mer konkret än tidigare och det är skönt!

Så, någon gång i sommar flyttar vi från Schweiz och någon gång däre
fter kommer jag att avsluta den här bloggen. Men det är inte alls omöjligt att jag börjar med en helt ny blogg istället...

Till sist en bild från i söndags:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Flytta... Hur känns det? Svårt beslut kan jag tänka mig, längtar ni hem?

Måste ändå vara skönt att flytta hem på sommaren, när det är ljust och varmt. Lycka till med allt!
Mvh. Jenny

Anonym sa...

Så fort det har gått, tiden sedan er avskedsfest i Uppsala. Och ändå är det så mycket som hänt sedan dess. Jag är väldigt glad att jag åtminstone hann hälsa på er en gång i Schweiz.

Hälsa M och gratulera till kanonjobbet!