2009-03-20

Jag vet...

... att jag fortfarande är dålig på att blogga. Men det är ju så att efter 20 månader här i Schweiz har livet fallit in i sin rytm och dagarna går utan att jag kommer på något speciellt att skriva om. Självklart händer det saker här, men det känns inte alltid så viktigt eller intressant att skriva om. Inte just nu i alla fall. Men en liten sammanfattning av de senaste dagarna, i väntan på inspirationen, kan ju ändå vara på sin plats.

Den här veckan har jag lyckats komma ut på promenader varje dag. Behovet av nya skor att gå i växer sig starkare för varje steg jag tar, så ett par gånger har jag kombinerat promenaderna med en sväng in i diverse skosäljande butiker för att prova skor. Jag vet i princip vad jag vill ha och idag hittade jag de perfekta skorna i Intersportbutiken här i Brugg. Perfekta, förutom priset... Det får bli en tur till Waldshut nästa vecka, förmodligen med mamma (!) för att se om jag kan få tag i samma modell där, men minus momsen!

Nu är våren verkligen här och under veckans gång har det blivit mer och mer påtagligt för mig. Det är pollen överallt och jag går omkring och nyser, det kliar i ögon och hals och jag måste ha med mig näsdukar vart jag än går. Vi har allergitabletter, men av olika anledningar (andra mediciner) vet jag inte om jag kan ta dem ännu. Vi får se hur det blir.

I tisdagskväll var jag på ännu en make up-kväll med MaryKay. Den här gången stod Smoky Eyes på schemat och det var roligt att testa på det. M gillade inte riktigt mina mörkt sminkade ögon, men jag köpte i alla fall ett par nya ögonskuggor...

I onsdags var det coffee morning och promenad som stod på schemat innan jag, P, C, F och U åkte till Waldshut för att äta sushi. Onsdagkvällar är nämligen Ladies' night på en av restaurangerna där vilket betyder ett bra pris på deras rullande buffé. Så kvällen spenderades med ett öga på de två banden med mat som långsamt snurrade förbi vårt bord för att inte missa någon läckerhet. En trevlig kväll!

Igår spenderade jag dagen hos A. Vi var ute en sväng med barnen och sedan skulle de badas. Tänk så roligt det kan vara att bada badkar!!! En trevlig dag.

Dagens promenad är avklarad, städningen återstår. Ikväll ska vi på upptakten till ett bröllop - grillfest - så nu är det bäst att jag sätter fart!

Inga kommentarer: