2009-03-23

Äntligen måndag!

Vi har en intensiv helg bakom oss. Så det är faktiskt skönt att det är måndag och vardag igen idag...

I fredags kväll var det upptakt till S&C:s bröllop. Det startade med en mycket trevlig grillfest med massor av god mat. Sedan följde själva bröllopsdagen, i lördags. Redan 12.45 började vigseln för att kl. 14.00 följas av apero och 18.00 fest. Det var en lång lång dag och inte förrän efter midnatt var vi hemma igen. Men det var roligt att vara med om ett schweiziskt bröllop och det var en trevlig dag. I slutet av vigseln skulle vi vara med och sjunga refrängen på en sång, så vi fick varsin stjärna med texten på. Som tur var hade de flesta andra övat på sången i förväg så det gjorde inte så mycket att vi inte sjöng med...

Igår var vi trötta mest hela dagen, men vi bjöd ändå P&K på middag på eftermiddagen och det var mycket trevligt. Efter maten spelade vi ett par omgångar av Verflixxt! och det var roligt.

Idag har jag och F varit hemma hos X för att prova lite fler ögonskuggor. Det är så roligt med smink! Sedan åt vi en lätt lunch här hemma innan vi tog en promenad på Bruggerberget. Rundan jag tänkte att vi skulle gå fick ändras lite under promenadens gång eftersom de håller på att fälla träd uppe på berget och vissa stigar är avstängda för tillfället. Men det blev en trevlig promenad i skönt vårväder i alla fall.

Nu har M precis kommit hem från jobbet och det är dags för mig att steka upp lite palt till middag. Sedan ska jag till flygplatsen och möta mamma som kommer hit på besök nu. Det blir skoj. Jag har tänkt ut en del saker som vi kan göra och om hon går med på det kommer vi inte att vara sysslolösa den här veckan. :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, vad avundsjuk jag blir på ögonskuggorna...

C i Uppsala

Anonym sa...

...det där med ögonskuggorna, menar jag naturligtvis... : )

Andrea sa...

Hej vännen! Vad roligt med besök av din mamma! Hälsa henne så gott. Jag önskar er båda en go vecka tillsammans! Och ja, smink kan vara väldigt roligt - när jag blev sminkad och fick tips på MakeUpStore några månader före bröllopet njöt jag i fulla drag :)

Vi hörs! KRAM på dig