2009-01-24

Lyxkonsumtion

M och jag har ägnat oss åt lite lyxkonsumtion. För drygt två år sedan fick jag en iPod nano av M i julklapp och den här julen fick han en av mig. :-) För att skydda min iPod köpte jag ganska snabbt silikonfodral som jag har använt sedan dess. Mest det röda, men för ett par veckor sedan bytte jag till det genomskinliga för att få lite variation.

M vill ju så klart också skydda sin iPod, men har inte lyckats hitta något bra skydd i de butiker där vi har kollat så förra helgen började vi surfa runt på internet och hittade till slut en sida med massor med roliga och framför allt tunna skydd. Mina silikonskydd är förvisso bra, men min lilla iPod har blivit ganska stor med flera millimeter silikon runt sig. Inte så mycket nano längre utan snarare mikro med andra ord...

Hur som helst, vi hittade en sida med riktigt fina och tunna plastfilmsskydd och efter mycket vånda eftersom det finns många fina varianter att välja på slog vi till och beställde varsitt. För ett par dagar sedan kom de med posten och idag har jag pillat fast mitt skydd på min iPod och så här blev det:

Först min iPod med silikon- och plastskyddet. Sedan helt utan skydd och till sist fram- och baksidan efter fastsättning av plastfilmsskyddet med namnet The Fall. Häftigt, eller hur? M i sin tur valde Ego som han är mycket nöjd med.

Var hittar man då dessa snygga skydd? Jo, här, där det även finns skin till iPhone, bärbara datorer och Nintendo DS.

Inga kommentarer: