2009-01-16

Grått väder

Som så ofta den här tiden på året ligger dimman tät över Brugg. Igår tittade solen fram en sväng på eftermiddagen, så vi får se om vi har samma tur idag. Men vädret passar mig, idag, rätt bra. Jag fixar och donar lite här hemma och surfar lite däremellan. Tyvärr ser det inte ut att bli skidväder i helgen, i alla fall inte på söndag då det kan bli mycket starka vindar, moln och snöfall. Så troligtvis blir det en skidfri helg. Men det betyder inte att vi kommer att sitta hemma och häcka. Nej, det finns planer på både middagar och spel med vänner. När, var och hur återstår att komma fram till. :-)

Dimman till trots ska jag försöka ta mig ut på en promenad efter lunch. Jag njöt lite för mycket av julmat och -godis, svenska chips och dito godis när vi var hemma över jul och nyår. Så nu är det en lite hårdare linje (men inte stenhård) som gäller.

Inga kommentarer: