2009-01-20

Efterrätter

I helgen har vi tagit det lugnt. I lördags gick vi in till Brugg en sväng och sedan lagade M lammkotletter till middag innan vi gick över till C&C för att umgås lite och spela Wii... I söndags träffade vi F&L i Baden på eftermiddagen. De bjöd på söndagsstek och annat gott, vi tog en promenad i regnet och spelade en omgång Settlers som jag nästan vann (det var en mycket jämn match och vi var alla snubblande nära seger, men M var den som tog hem pokalen den här gången).

Igår var det en helt vanlig hemmafrudag med tvätt och promenad och idag har jag träffat MK, P och F för lunch och sedan spelade vi lite spel hemma hos P innan det var dags för mig att som en god hemmafru laga klart den redan förberedda middagen till mannen...

Sedan vi kom hem till Schweiz från Sverige har vi ätit efterrätt i stort sett varje dag. Ofta, som idag, fruktsallad av olika slag, men då och då lite mer avancerade saker. Jag har gjort hemgjord chokladpudding (Ekströms är
godare), äppelpaj med cornflakes (!), rabarberkräm och panna cotta med kryddäpplen. Men vinner gör nog fruktsalladen i alla fall - den går ju att variera på många olika sätt och är ganska enkel att slänga ihop.

Middagen ikväll bestod av gröna dolmar, dvs kåldolmar med vegetarisk fyllning (champinjoner, lök och ris). Fruktsalladen bestod av en apelsin, en blodapelsin, ett äpple och en banan. Vid serveringen toppade vi den med valnötter. Gott.

Just nu händer det inte så mycket spännande här. Vardagen lunkar på med jobb för M och hemmapyssel och socialt (hemmafru-)umgänge för mig. Men jag har inte glömt mitt löfte från förra året om ett par "specialinlägg". De kommer att komma så snart andan faller på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej tjejen! Du är en riktigt bra hemmafru verkar det som :)