2008-09-24

Veckan hittills

Det rullar på med stråltid för M. Han har kommit hem sent (eller snarare tidigt!) de senaste nätterna så jag har fått klara mig själv. I måndags kväll var jag på studiebesök på ett vattenkraftverk. Det är drygt 100 år gammalt och mycket vackert. Intressant var det också.

Igår var M hemma på förmiddagen. Jag städade balkongen och när M skulle ut och springa talade han om det för mig. Sedan gav han sig av. Jag gnodde på lite till och sedan var jag klar och ville gå in. Det gick inte. Vanan trogen hade M låst balkongdörren! Jag fick sätta mig och vänta på att han skulle komma hem igen. Eftersom det var varmt och skönt var det inte så farligt och jag visste ju att han inte skulle vara borta så länge. Men om han hade åkt till jobbet vet jag inte hur jag hade löst det hela. :-)

När M hade åkt till jobbet efter lunch tog jag en långpromenad och på vägen hem gick jag förbi familjen S för att låna en bilbarnstol inför besöket nästa veckan. Det blev en kopp te där också innan jag gick hem och åt grötmiddag. Det är ju så tråkigt att laga mat till sig själv... Resten av kvällen bakade jag och när jag hade sovit gott i drygt tre timmar kom M hem och gjorde mig sällskap.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, det var roligt. Hade velat se din reaktion på film:) Puss/syster Karin

Ulrika sa...

Hmm, ja, men M:s reaktion när han kom tillbaka var nog roligare. :-) Jag hade det ju skönt och gott på balkongen men M tyckte inte att det var så bra att han hade råkat låsa ut mig...