2008-09-29

Fullt upp!

En fullspäckad vecka ligger framför oss. På torsdag får vi nämligen besök från Sverige igen. Det ser vi fram emot båda två! Innan dess är det dock en del saker som ska klaras av. Först och främst lite hemmafrusysslor; städning, tvättning, stykning, handling. Sedan lite annat smått och gott, bl.a. avsked av N som flyttar till Tyskland imorgon samt inköp av sen födelsedagspresent... Imorgon kväll har jag en date med M. September har varit en jobbig månad för honom på jobbet med stråltid och användarsupport i princip varje vecka. Därför ska vi åka till Baden, gå på indisk restaurang och förmodligen se Wall-E på bio tillsammans. Mysigt. På onsdag är det coffee morning som jag ska försöka gå på eftersom det alltid är trevligt att träffa de andra hemmafruarna. :-) Det kanske inte låter som en alltför hektisk tillvaro för mig och jag kommer nog inte att ha några större problem att hinna med allt, i alla fall inte om jag börjar nu...

Helgen var lugn. Vi gick in till Brugg i lördags och letade efter en Skypetelefon. När vi inte hittade vad vi letade efter tog vi tåget till Baden istället (vi kunde inte åka så mycket längre p.g.a. användarsupporten). Dock fann vi inte heller där vad vi sökte - dock finns det både McDonalds och BurgerKing i Baden så vi unnade oss lunch på det senare som omväxling. Tillbaka i Brugg köpte vi ett nytt head set till datorn istället för det som jag råkade ha sönder förra veckan och när vi kom hem beställde vi en Skypetelefon via Skypes hemsida. Det ska bli skönt att inte vara tvungen att slå på datorn så fort vi sticker näsorna innanför dörren i fortsättningen. :-)

Igår tog M en joggingtur när jag var i kyrkan och jag tog en promenad med C när jag kom hem. Trevligt! C kommer från Australien och kan verkligen säga nästan vad som helst. Så vi pratar om allt mellan himmel och jord, vilket är trevligt. Vi avhandlade mer eller mindre personliga ämnen i en rasande fart under vår 1½-timmespromenad. Det är skönt med en så avslappnad relation. :-)

Nu är det hög tid för mig att ställa mig vid strykbrädet så att gästrummet blir beboeligt (det är nämligen där allt som ska strykas hamnar och nu var det länge sedan jag tog tag i det...). Sedan blir det kanske en cykeltur till Würenlingen för att säga hej då till N (om hon är hemma) kombinerat med lite inköp i gårdsbutikerna där samt ev. den stora fina Coopbutiken. Om det inte blir av idag blir det morgondagens projekt. Alltså, mot strykjänet!

Inga kommentarer: