2008-09-08

Pooldag - till slut...

Idag har det varit en så'n där seg dag för mig. Jag hade tänkt städa, men det får bli imorgon istället... Jag är verkligen dålig på att få saker och ting gjorda om jag inte har en morot att sträva mot. Idag kunde jag inte komma på någon belöning så då blev det inte mycket gjort. Till att börja med.

Vid tretiden tog jag mig samman och cyklade till Würenlingen för att köpa lite saker på Coop (påfyllnad till myggjägaren bl.a.). När jag ändå var i krokarna åkte jag förbi N för att se om hon var hemma. Det var hon, så vi pratade och drack te en stund. Sedan stannade jag vid gårdsbutiken runt hörnet från N och köpte äpplen, päron och prydnadspumpor innan jag till slut bestämde mig för att se om poolen var öppen. Det var den, men bara ytterligare en halvtimma efter att jag anlände. Med andra ord fanns det ingen tid att förlora så jag bytte om i ilfart och simmade en kilometer. Vattnet var svalt och skönt och trots att större delen av bassängen låg i skugga frös jag inte. Prick klockan sex klev jag upp ur poolen och slängde på mig kläderna för att cykla hem.

Imorgon ska det vara soligt och fint så om jag städar duktigt på förmiddagen kan jag åka och simma efter lunch. Det är ju faktiskt egentligen en riktigt bra morot. :-) Dessutom gäller det att passa på - det här är sista veckan poolen är öppen för säsongen!

Inga kommentarer: