2008-09-11

Mycket på gång

Det börjar bli mörkare även här i alprepubliken Schweiz. Det märks inte minst eftersom det blir svårare och svårare att stiga upp på morgonen. Och idag hade jag behövt vara klar med frukosten redan nu... Jag har en mer eller mindre intensiv dag framför mig. Jag ska baka en efterrättspaj och gärna veckohandla före kl. 11.30 då jag ska infinna mig hos P för lunch (med pajen). Om vädret tillåter ska jag sedan en sväng till poolen med N innan jag måste hem och piffa till mig inför kvällens födelsedagsmiddag. Någon gång däremellan borde jag verkligen öva på de svåra Boccherininoterna inför mogondagens orkesterrep. Så ja, det blir inte att ligga på latsidan idag inte. Men jag mår ju som bäst när jag har saker att göra så det är egentligen inget problem. :-)

Igår cyklade jag till baden för att träffa F på en fika. F kommer också från Sverige och har bott här i ett par månader. Det var som vanligt trevligt att prata svenska och roligt att lära känna ännu en person lite grann. När vi flyttade hit hade jag ju funderingar på att kontakta några svenskar som bor i Zürich, men det har runnit ut i sanden. Baden är lite närmare och gör det hela enklare - det är helt okej att åka dit och fika och när det dessutom är cykelavstånd (lite knappt 8 km) är det ju ännu bättre. :-)

Inga kommentarer: