2008-09-14

Mat i massor

Torsdagen gick i matens tecken för mig. Vid lunchtid cyklade jag till P för att äta lunch med henne, N och K. P började på ett mastersprogram i Lausanne i fredags så lunchen i torsdags var en liten "avskedslunch". Nu är Lausanne inte så långt bort och det är bara den här terminen som hon ska vara där, sedan blir det Zürich och då kan hon bo hemma i Brugg, men det var ett bra tillfälle att träffas i alla fall.




Vi började med hemgjorda vårrullar, fortsatte med fåraherdens paj och avslutade med en äppel- och vinbärspaj (recept här) som jag hade tagit med mig. Mycket gott. Jag blev supermätt och trodde inte att jag skulle vilja äta mer den dagen...

På kvällen var det dock dags att fira A:s födelsedag tillsammans med de andra från tyskan på en mexikansk restaurang, Tex Mex i Wettingen. Och till slut smög sig hungern på trots allt och kycklingfahitasen gick ner utan större problem. Gott och mumsigt!



Som om det inte var nog var det dags för mexikansk restaurang även i fredags. Efter orkesterrepet i Würenlingen traskade jag till restaurangen Frohsinn med min cello och kom lagom till efterrätten där. :-) Det var ett gäng PSI-fruar som hade träffats där för att äta middag, precis som förra året och det var roligt att kunna vara med lite grann i alla fall.

Inga kommentarer: