2008-03-14

Kostcirkel?

Jag har en bekant som hävdar att allt som blir över när man har ätit klart är rester. Jag håller egentligen med henne, men med ett undantag. Om man lagar mer mat än man äter för att man vill ha lunchlådor till nästa dag tycker jag inte att det är rester längre. Då är det lunchlåda. Min bekanta håller inte med mig. Men då vill jag veta vad skillnaden är mellan att laga en separat lunchrätt kvällen innan och förvara den i kylen över natten och att laga extra mycket av middagen och förvara det som blir över på samma sätt. Det fick jag inget bra svar på förutom att det i det senare fallet rör sig om rester. Punkt slut.

Idag hade jag dock varken lunchlåda eller rester att äta, så jag fick improvisera lite. Eftersom vi åker till England imorgon (risk för blogguppehåll!!!) har vi inte heller så mycket i skafferiet. Men jag lyckades skrapa ihop lite i alla fall och så här såg det ut:

En smörgås med stekt ägg, en dito med pepparost och salami, ett par Finn Crisps med pepparost, gurka i olika former, kapris, jordärtkockshjärta, fikonyoghurt (favorit!), ett äpple och ett glas citronvatten. Jag är mätt och nöjd, frågan är bara om jag har lyckats få med allt i kostcirkeln? Ingen aning!

1 kommentar:

Anonym sa...

Spelar det någon roll vad det heter igentligen? Jag röstar på att lunchlådan är resterna från dagen innan =)

När du kommer hem från England så måste vi prata. Blev så ledsen när jag upptäckte att ni redan åkt. Jag hann ju inte ens berätta hur det gått. Även om mor vår säkert har gjort arbetet. Stor kram