2008-03-28

Groddodling

Vi behöver äta mer grönsaker, så när jag för några veckor sedan fick syn på den här "groddanläggningen" på Coop köpte jag den. Groddar är gott och fräscht och dessutom billigt. Lite pyssel är det så klart att göra egna groddar, men samtidigt kul. För tillfället groddar jag senapsfrö, alfaalfa och rädisfrön. Mungbönor och gröna linser har också "groddats" vid andra tillfällen.

För övrigt kan jag berätta att syster M kom hit igår och idag har vi spelat Ticket to Ride och varit på en promenad här i Brugg. Jag är fortfarande förkyld så jag har inte orkat med några längre utflykter, men imorgon planerar vi att göra en tågresa till Alperna...

Det är hur som helst jätteroligt att lillasyster yster är här (och att hon hade med sig födelsedagspresenter till mig - ett par DVD-filmer och en påse te - och ett kilo kaffebönor till mannen)!

Inga kommentarer: