2008-03-02

Födelsedag!

Igår var det min födelsedag, den 30:e i ordningen. Någon dag tidigare berättade jag för M att jag brukade få varm choklad med vispgrädde och en bit tårta som "frukost" på sängen när jag bodde hemma hos mina föräldrar, så när jag kom upp till frukostbordet var det dukat med varm choklad och tårta... :-) Tårtan hade jag i och för sig gjort själv till dagen innan då min tyskagrupp var här på födelsedagsfika a la Sverige (bullar, chokladbollar, mandelbiscotti, chocolate chip cookies och gräddtårta), men jag blev glad i alla fall!


Innan frukosten hade jag så klart öppnat det berg av kort och paket som hade kommit med posten och vad jag fick kan ni se längst ner. Här delar de ut post på lördagar också så jag fick faktiskt ett par kort till lite senare.

Efter frukost gick vi på stan en sväng för att köpa det sista till middagen på kvällen. När vi kom hem kom en vän förbi med sin man och hjälpte oss att äta upp det sista av tårtan. Sedan började M med maten och jag började rulla håret. Halvvägs genom håret ringde det på dörren och där var C med en liten present till mig. Trevligt.

Ja, så här såg jag i alla fall ut när jag hade lekt klart med håret och var färdigsminkad. Fyller man jämt så gör man, och då får man "ta i" lite tycker jag. :-)

Sedan kom mina födelsedagsgäster. Här kan ni se M, N & S samt S & C. De senare ska vi åka på skidsemester med om ett par timmar...



M lagade jättegod middag. Som förrätt åt vi en rucolasallad med valnötter, till huvudrätt getostlasagne och lammytterfilé och till efterrrätt en chilikryddad fruktsallad. Mycket gott
alltihopa. Tack M!

Sedan återstod bara disken, men vi har ju som tur är diskmaskin så det är inget stort problem. Här nedanför kan ni se en bild på presenter och kort. Tack så mycket för alla kort, presenter, mejl och inte minst telefonsamtal som jag fick igår. Det var jätteroligt att så många hörde av sig på ett eller annat sätt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i efterskott/ Jenny

Anonym sa...

Hej och grattis i efterskott!
Jag har med stort intresse kollat på din blogg och vi verkar ha en del likheter; min sambo har fått en post-doc i Schweiz från första juli och jag hoppas innerligt att jag kommer att lyckas med att också hitta ngt. Det är ju som du vet en massa att fixa med och det är mycket man undrar så här innan. Jag är tex nyfiken på att höra hur det funkar att vara där om man inte hinner hitta ett jobb innan?? Om du har tid och lust att svara på en massa frågor får du gärna skriva mig en rad! /Jessica (yesp1@hotmail.com)