2008-03-26

Hemma

Två dagar har jag varit hemma nu och knappt stuckit näsan utanför ytterdörren. Jag blev nämligen sjuk på kvällen efter bröllopet. Ont i halsen och snuva, feber och trötthet. Inget allvarligt, men jag orkade inte gå på min tyskalektion idag.

Imorgon hoppas jag att jag känner mig piggare för då kommer min lillasyster M och hälsar på och jag måste ju så klart möta henne på flygplatsen. Det ska bli jätteroligt med besök hemifrån några dagar för just nu har jag faktiskt lite hemlängtan. Jag saknar Svedala helt enkelt. Inget allvarligt det heller, men ibland är det bara så.

Egentligen började jag längta hem i England. Jag har ju koncentrerat mig på att lära mig tyska på bekostnad av min engelska och när jag insåg hur tydligt det är att svenska är det enda språket som jag kan uttrycka mig till 100% på började jag sakna Sverige. När vi sedan träffade vänner från Uppsala och andra svenskar på bröllopet blev det än tydligare: borta bra men hemma bäst.

Inte sagt att jag inte trivs här, för det gör jag. Jag har många vänner och bekanta här och tycker att det är roligt att bo i utlandet ett tag. Men precis som mannen min vill jag så småningom hem till Sverige i alla fall.

Inga kommentarer: