2008-01-28

Shopping i Uppsala

Idag har jag gått på stan här i Uppsala. Uppdrag : hitta mössa, köpa te, gå på apoteket, köpa Kasta gris

Resultat: Kasta gris och apoteket är avklarade. Sedan lite shopping på Lush och så var pengarna slut...

Hmm, hoppas att M kommer snart så att vi kan gå och köpa en mössa till mig och lite te till oss båda för hans pengar. :-)

Tilläggas kan att jag medvetet förde över mindre pengar till mig själv än till M eftersom jag vet hur det annars kan gå. Det är helt enkelt lättare att shoppa i en stad man känner till än i en stad - eller land - där man inte vet var man hittar det man vill ha.

Imorgon åker vi hem till Schweiz och då kommer det en liten rapport om promoveringshögtiden som vi var på i fredags.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Har tagit tag i mitt löfte och håller det än så länge.

Ulrika sa...

Det låter bra!

Anonym sa...

Kul att ni var här!

Hoppas resan gick hem till Schweiz gick bra!

Kramar

Camilla

Ulrika sa...

Tack för att vi fick komma! Tack för god middag och trevlig samvaro.

Resan hem gick ganska bra, förutom att vi missade tåget på morgonen och var tvungna att ta taxi till Stockholm. Det var dyrare än flygbiljetterna för oss båda tur och retur...

Vi ses!

Anonym sa...

Men hallå, har ni varit i Sverige? Det visste inte jag! Men antar att ni ändå inte hade vägarna förbi Götet. Här lägger sig just en vacker matta av pudersnö på marken utanför. Ha en fin lördagkväll kära ni. Kram / Karin W

Ulrika sa...

Nej, tyvärr hade vi ju inte vägarna förbi Göteborg... :-) Det var ju bara ett kort Uppsalabesök den här gången för att M skulle promoveras.

Låter härligt med pudersnö! Men hur länge får den ligga kvar?