2008-01-11

Att skriva en bok

När jag träffade en av mina storkusiner i somras sa hon att hon tycker att jag ska skriva en bok.

Jag har inte börjat skriva någon bok ännu, men tanken poppar upp då och då. Det kanske inte skulle vara så dumt? Jag har ju aldrig haft svårt för att skriva, men å andra sidan har mina systrar bra mycket mer fantasi än vad jag har. Ja, än så länge har det inte blivit någon bok i alla fall, men man ska aldrig säga aldrig.

Hur som helst snubblade jag över en intressant länk när jag var hemma i Sverige. På sidan vulkan.se kan man lägga ut sina egna alster eller beställa andras. Först när en bok beställs trycks den. Det spelar alltså ingen roll vad bokförlagen tycker - på vulkan.se kan alla publicera och vem som helst kan hitta litteratur som man kanske aldrig hade kunnat läsa annars. Väl värt ett besök!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Skriv böcker, det är alltid kul!

Håller själv på med ett manus till en arkeologibok för barn!

Hälsa Mats

MVH

Eleonor och Michael