2008-01-22

Lådor, skyltar och krukväxter

Hur ser en brevlåda i Schweiz ut? Jo, till exempel så här!

Inspirerad av andra bloggar ska jag fortsättningsvis försöka att visa bilder på "vanliga" saker som vi har vant oss vid, men som är lite annorlunda jämfört med motsvarande svenska saker.

På bilden till höger ser man hur välskyltat det ibland är längs cykellederna här. Dock ser det inte alltid ut så här och ibland måste man gissa vilken väg det är meningen att man ska ta... Här visar skyltarna hur man ska åka för att slippa cykla på en hårt trafikerad gata.

Nu har jag planterat om Yuccapalmen som vi "hittade" i söndags. Den är ganska stor och fin. Bakom den skymtar våra vardagsrumsgardiner som jag sydde för ett par veckor sedan. När jag har sytt sovrumsgardinerna kommer det ett gardininlägg med bilder på alltihopa.

Till sist en bild på Svärmorstungan som M köpte för blomstercheckarna han fick i födelsedagspresent. Dessutom har vi ytterligare en Yuccapalm, en oidentifierad krukväxt, ett par flaskliljor och en halvdöd succulent... Som sagt, det börjar bli ganska grönt här nu.

2 kommentarer:

Alarix sa...

Sansevieria (svärmorstunga) är ju mycket trendig nu, dock ej uppskattad av 40-talister.
Yucca... usch ;)
Men visst - den är pålitlig!
/Alex i branchen

Ulrika sa...

Där ser man! Vi är lite trendiga och lite "uschiga". Men Yuccapalmen jag köpte på IKEA är faktiskt jättefin, med kortare, bredare blad och ljusgröna strimmor i.

Våran "okänding" är troligtvis en jättestor bladbegonia enligt floristsvägerskan. Praktiskt med folk i släkten som kan sådant! :-)