2008-05-17

Sammanfattning

Jag har inte skrivit på ett par dagar nu eftersom jag har haft fullt upp så här kommer det en liten sammanfattning.

Onsdag: Efter tyskan åkte jag till Waldshut med P och A. Vi åt jättegod thailunch, strosade runt och njöt av den mysiga stadskärnan, åt glass och vandrade en bit längs floden. Eftersom jag hade med mig en lapp som gav mig momsen tillbaka på vandringsskorna jag köpte förra gången vi var där, åkte jag därifrån med mer pengar än jag kom dit med. Inte illa. :-)

Torsdag: J, en brevvän sedan elva år, kom på besök från Sverige. Vi tog det ganska lugnt hela dagen eftersom hon hade gått upp riktigt tidigt på morgonen men var i alla fall ute på en liten promenad.

Fredag: Efter tyskan åt J och jag en snabb lunch hemma innan vi gav oss av till Bad Zurzach tillsammans med A i min tyskagrupp. Det var en perfekt dag för termalbad eftersom det var soligt och fint men inte jättevarmt. Det hade inte alls varit lika skönt att åka till poolen... På kvällen hade jag orkesterrep.

Idag: Nu på förmiddagen har jag haft orkesterrep igen. J har åkt iväg till Wädenswil utanför Zürich för att hälsa på släktingar och när hon kommer tillbaka får vi se vad vi hittar på. Vi har inga stora planer, men kanske blir det en promenad.

Imorgon: Kanske blir det en utflykt någonstans imorgon, vi får se. I så fall blir det förhoppningsvis några bilder också, men jag lovar ingenting.

Inga kommentarer: