2008-04-06

Böcker

Jag är en periodare. I alla fall när det kommer till böcker. Egentligen tycker jag mycket om att läsa och när jag var barn slukade jag böcker mest hela tiden. Nu läser jag intensivt i perioder och inte alls däremellan. Tyvärr.

För ungefär en kvart sedan läste jag ut Tusen strålande solar av Kahled Hosseini. Vilken läsning! Sorglig, fruktansvärd, saklig, gripande, hoppfull, läsvärd!

I england köpte jag Burning Bright av Tracy Chevalier. Jag har läst alla hennes böcker (hittills) och har tyckt mycket om alla utom en. Den här boken gjorde mig inte besviken!

Paulo Coelhos bok Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät imponerade inte, men jag ska ge honom en chans till så småningom.

Mias hemlighet är uppföljaren till Gömda och Asyl av Maria Eriksson och var helt okej läsning.

Augustvinnaren Susanna Alakoskis Svinalängorna tyckte jag också om. Sorglig, upprörande och hoppfull - allt i ett.

Till sist, eller först i år, har jag läst Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson. Okej bok, men det bästa var nästan manuskriptet till hennes sommarprat i P1 som fanns längst bak i boken. :-)

Tidigare har jag också bloggat lite om olika böcker, och de inläggen hittar du här.

Inga kommentarer: