2007-04-01

Fullspäckad helg

Söndag eftermiddag. Ja, eller snarare kväll. Jag sitter och väntar på att degen till grahamsbullarna jag bakar ska jäsa klart och tänkte passa på att göra en liten uppdatering här under tiden.

Det har varit en hektisk, men rolig helg. Igår var det extra intensivt. Dagen började med frukost på Barista med mina kära vänner "Bönorna". Jag gillar verkligen Baristafrukosten. För 48kr får man precis så mycket som man behöver för att börja dagen. Och gott är det...

Efter frukosten och ett ärende på stan (jag köpte Brunkullans röda te, både till mig själv och till födelsedagsfesten som jag skulle på senare) gick jag till Nautilus och tränade. När jag var där dök det upp ett möhippegäng som "rövade bort" en tjej som var
där och tränade. Det påminde mig om min egen möhippa som också, till viss del, utspelade sig på ett gym...

När jag hade tränat, duschat och bastat klart åt jag en snabb lunch på Max (tänk att det äntligen går att äta på Max mitt i stan - jag är ju norrlänning i själ och hjärta och då är det ju Max som gäller) och sedan spurtade jag till Chokladkaféet för att köpa choklad. Sedan hem en snabb sväng och så iväg igen, denna gång till Gottsunda! Det var nämligen dags för brädspel. Dagen till ära testade vi ett nytt spel, Caylus, och det var komplicerat men kul. Tyvärr hann jag inte spela klart eftersom jag skulle på en födelsedagsfest, men efter fyra timmars spel var jag rätt mör ändå, så det gjorde inte så mycket. Nästa gång vi spelar Caylus kan vi ju i alla fall reglerna från början så då går det nog lite snabbare.

Ja, från Gottsunda tog jag mig via Eriksberg ner till Flogsta till en födelsedagsfest. Där blev jag bjuden på jättegod indisk mat och härlig kladdkaka innan jag tackade för mig och cyklade hem till min sjuka man för att sova lite.

Idag, söndag har det också varit fullt upp, men nu börjar det äntligen lugna ner sig. Just nu lyssnar jag på min nyaste skiva. Den är jättebra och det känns skönt att vara hemma och lyssna på skön musik och pyssla lite som omväxling.

Imorgon är det en ny, men kort arbetsvecka. Det är skönt att det är lite extrahelger som bryter vardagen nu och nästa helg kommer garanterat att vara lugnare än den här...

Inga kommentarer: