2009-07-07

Möbelflytt och sista gången för mycket

Den sista hela veckan i Schweiz bjöd på hårt arbete men också mycket socialt umgänge. Hårt arbete i form av flytt av möbler, röjning av saker som vi var tvungna att göra oss av med och flyttstädning. Umgänge i form av avsked i olika former och middagar med vänner.

Möbelflytt: Vi fick ungefär hälften av våra möbler sålda. Det sista hämtades på onsdagskvällen och sofforna körde vi till Pfimi, kyrkan där jag har varit mer eller mindre aktiv, redan på måndagen.

Röjning: De möbler som vi inte lyckades bli av med försökte L och jag köra till Bruggs Brocki, en second handbutik. Men de tog inte emot någonting av det vi hade så istället blev det tippen med allt som var kvar. Det blev ett par rundor eftersom den största bilen inte var tillgänglig när vi behövde den. Det var inte så kul att slänga möbler som inte ens var två år gamla, men vad skulle vi göra?

Flyttstädning: Ni som känner mig väl vet hur mycket jag avskyr att städa. Under den här veckan var det städning i stort format som gällde. Som tur är hade jag hjälp av L - jag vet inte hur det skulle ha gått utan henne! - och till slut var vi färdiga och när hyresvärden kom på fredagsmorgonen fick vi faktiskt godkänt på städningen. Men det var lite läskigt att stå där och se hur hon gick runt och tittade överallt, strök med handen på utvalda ytor och verkligen tog sig tid att kolla allting noga. Men det gick bra och en stund senare kunde vi lämna lägenheten för sista gången.

Under den här veckan var jag också på mitt sista MK-möte där jag fick en ask kinderchoklad och M och jag var på hemgruppen för sista gången. M har ju aldrig varit med där, men han känner en del av de andra i alla fall och som avslutning inför sommaren och avsked av oss spelade vi kubb och åt svenska läckerheter (från Ikea). I slutet av veckan hann jag också med en sväng förbi orkesterrepet i Würenlingen för att säga hej då.

På onsdagen blev vi av med bäddsoffan och flyttade till A&D inne i Brugg istället. Efter att vi hade hjälpt en annan D att flytta bäddsoffan begav vi oss dock direkt till F&L för att äta middag. F&L stod som vanligt för en mycket trevlig kväll med god mat och gott umgänge.

Inga kommentarer: