2007-10-03

Motion, höstfärger och utsikt

Idag var jag sen när jag cyklade till tåget för att åka till min lektion i tyska. Jag var tvungen att cykla fort. Halvvägs till tågstationen insåg jag att hade glömt plånboken hemma. Vad göra? Jag bestämde mig för att det var dags att cykla till Baden för första gången. 40 minuter senare var jag, genomsvettig, framme i Baden och redo för lektion. Då visade det sig att vår lärare var sen - hon hade glömt att berätta det för oss i måndags. Jag hade med andra ord kunnat åka hem och hämta pengarna och ta nästa tåg istället. Men nu fick jag extra motion istället.

Och mer blev det efter lunch då jag cyklade till Brugg fram och tillbaka för att träffa svenska A. Vi fikade, pratade och gick på promenad upp på berget i Brugg. Nu börjar hösten komma hit och träden skiftar så smått åt gult och rött. Vackert! Från berget hade vi en fin utsikt över stället där floderna Reuss och Aare flyter ihop. Vi såg faktiskt i princip ända till Baden därifrån. Efter lite mer fika och mycket prat (supertrevligt!) cyklade jag hem. Totalt har jag nog cyklat närmare fyra mil idag...

Inga kommentarer: