2007-10-04

Bullar i ugnen

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ulrika
Ingen aning hur jag hamnade här hos dig, men kul är det iallafall.
Jag har nämligen gjort den motsatta resa, och flyttat från Schweiz till Sverige. Så det är jätte kul att läsa om hur det är att flytta till mittgamla hemland.
Säg, känns det inte lite fel att läsa tyska när alla runtikring ändå bara talar schwyzerdütsch?
Ha det gott där nere.
Hälsningar
Kökshäxan

Ulrika sa...

Hej Kökshäxan!

Visst har du en poäng i det du skriver. :-) Men schwyzerdütsch tror jag inte att jag kommer att kunna lära mig (i alla fall inte att prata) och med "vanlig" tyska klarar jag mig ganska bra här trots allt. Och för att fördriva tiden kan jag lika gärna försöka förbättra min skoltyska (även om det förmodligen skulle vara smartare att göra det i Tyskland...).

Anonym sa...

Milda makter vilka fina bullar!

Torsten