2009-05-07

Just nu

... går mycket tid och energi åt till att hitta en prisvärd flyttfirma tills i sommar. Inte helt enkelt - och dyrt blir det i vilket fall. Jag har funderat lite på hur mycket våra saker egentligen är värda jämfört med priset att ta med dem hem igen. Eftersom jag har en cello så lönar det sig alltid, men förutom den? Jo, förmodligen skulle det bli bra mycket dyrare att börja om helt på ny kula, men ändå. Varför ska det vara så dyrt att få 20 flyttkartonger, ett par madrasser och en bäddmadrass, två cyklar och en cello hem till Sverige?

I lördags var vädret mycket ostadigt. Så istället för vandring bakade jag bullar. Sedan promenerade vi in till stan för lunch och lite shopping. På hemvägen hade vi tänkt ta en "omväg" men innan vi hann börja gå öppnade himlen sig och det började ösregna. Så det blev buss. Ett av inköpen var en ny teveserie (alltså ny för oss): Heroes. Gray's Anatomy har vi efter söndagen bara ett enda avsnitt kvar av så vi ville ha något nytt att titta på, och Heroes får godkänt även om jag än så länge tycker att det är lite rörigt...

I söndags var jag på gudstjänst och sedan hade vi konsert. Det gick ganska bra och jag lyckades få dit hela fem gäster. Inte illa. Med lite tur kommer det några till på söndag då vi har vår sista konsert.

Sedan har veckan rullat på. I måndagskväll var jag på studiebesök i en synagoga med PSI-fruarna och i tisdags var jag på Mary Kaykväll. Igår spenderade jag dagen med A och barnen och på kvällen var vi på indisk restaurang med några vänner. Gott gott. Efterrätten intog vi dock på det lite lyxigare (men inte farligt dyra med schweiziska mått) Casion Baden.

Idag har vi sommarvärme. Just nu är det över 40 grader i solen på balkongen och efter en promenad i det vackra vädret känner jag mig lagom "grillad". Dock väntas åska och regn de kommande dagarna, men idag kan man njuta för fullt här. Men det har jag inte tid med längre för nu ska jag göra ugnspannkaka med bacon till middag.

2 kommentarer:

Thomas & Jenny sa...

Vad ska ni betala? Vi flyttade med Kungsholms från Stockholm och betalade 25000 kr för att flytta ur en 2.a. Vilket var ett bra pris men firman kan jag inte rekomendera då det var massor med strul!!!

Ulrika sa...

Hej!

Eftersom vi inte ska flytta några möbler är det lite svårt att jämföra. Vi har ca 6 kbm och det får vi betala nära 12000 för... Vi flyttade hit för 6500 (15 kartonger, 2 cyklar och min cello), så skillnaden är ganska stor. Då anlitade vi Västerås Expressbyrå som vi var mycket nöjda med. Tyvärr kan de inte hjälpa oss i sommar eftersom de inte har några körningar till Schweiz. Vi har kontaktat Kungsholms, men inte fått något svar (kanske som tur är i så fall) och har ett par andra offerter att ta ställning till. Men det känns dyrt...