2009-02-03

Balkongfika!

Vilket väder vi har idag! Solen tittar fram mellan molnen och dimman har lättat. För första gången på vad som känns som evigheter kan vi se konturerna av Alperna från balkongen. Härligt!

M är dessvärre hemma med ordentlig snuva. Stråltid, ansökningsstress och skidåkning har till slut tagit ut sin rätt. Men det brukar ju gå över.

Själv har jag varit ute på min vanliga runda och idag var det så varmt att jag fick ta av mig jackan och nöja mig med fleecetröja. :-) Solen värmde ordentligt så när jag kom hem fixade jag varsin kopp te till mannen och mig, hämtade stolsdynorna från förrådet och tvingade ut sjuklingen i solen ett tag. Åh, så skönt det var på balkongen.

Jag har skummat igenom blogginläggen från februari förra året och idag för ett år sedan åkte vi skidor i Saanenmöser. Några dagar senare beklagade jag mig över att vi inte hade några balkongmöbler ännu. Det är jag glad att vi har nu. :-)

Jo, inte att förglömma: i en av trädgårdarna jag gick förbi tittade snödropparna fram. Nu börjar det bli vår här i Schweiz!

Inga kommentarer: